Els impulsos cap a la innovació i els records de la tradició es plasmen en les passarel·les del dimarts 22 de setembre.
Construir el futur partint del passat significa prendre a les núvies de la mà i conduir-les a través de la indiscutible sastreria del “handmade”, la sofisticada feminitat dels teixits evocadors, la rigorosa elegància de corts i volums amb un perfecte ajust. L’art de l’Alta Costura es troba amb l’experimentació tecnològica sense deixar de costat la sostenibilitat.

El record de la deessa egípcia Maat harmonitza amb l’estil d’una Audrey Hepburn moderna que es barreja amb el d’una heroïna espacial. Una mescla de propostes en les quals, en perfecte equilibri, troben un lloc teixits amb un toc volàtil, com el tul, també plisat, l’organza i la gasa, sovint brodats, o amb textures construïdes, com el vaig picar jacquard; incrustacions principesques de brodats de pedreria, composicions de pedres i mosaics de micro perles; jocs escultòrics de llaços i flors en 3D.

Amb un sol denominador: l’exaltació de la silueta, sempre molt femenina, tant quan les línies són amples com quan són minimalistes. Però és en els detalls on la mirada cau: els cossets amb mànigues importants, “a gigot”, inflats a l’altura de les espatlles i cenyits al braç, o amb corts transparents / no transparents; faldilles superposades amb múltiples capes o amb efecte àmfora; pantalons amples que després s’emboliquen al voltant del panxell. El blanc sempre continua sent el color principal de la núvia.


Per Elisa Nascimbene per a Valmont Barcelona Bridal Fashion Week